liten flicka stora ord

resdag idag igen. men det kändes inte som det. kändes bara som att vi nattade barnen i bilen eftersom vi packade ihop och åkte efter middagen. det var hett idag. nästan lite disigt över landskapet och 27 grader när vi lämnade klockan åtta på kvällen. johan i mitten i bak som styrde in dem i sömnen och jag i fram som knappt behövde göra någonting med bilens lane assist på. genom ljus sommarkväll med lugn musik på mötte vi det vi sett komma ett tag nu (många frågor på temat på sistone). ”jag vill inte dö”

dagarna på landet tuffar på

vi hänger runt

vallar/hänger med barnen i olika konstellationer. nu har kusinerna åkt hem dock.

har lite fotbollstema. pappas tv hänger på fasaden och visar vm-matcher. antingen ser vi och sitter och snackar tills det blir nästan mörkt och fuktigt men för det mesta nattar vi barnen och somnar själva.

badar i bäcken.

vad tror ni: stora bär eller petite hand?

vi åker till olika badplatser. här: kyrksjöbadet. och kyrkan på plats hette jippot där femkamp och fika passande nog erbjöds. man tackar varmt för kaffe på en badplats utan servering. vinst till alla barn som deltar och ovan ser ni olas val.

en bild johan tog på mig och pipen. vi simmade hela vägen till flytbryggan. skri från en fågelö i bakgrunden. hon ville bara hoppa och jag ville ligga och sträcka ut mig i solen så vi turades om och gjorde båda.

kört ankrace i bäcken och fiskat upp gummiankorna (med en flugsmälla?) vid ladan.

inget tåg inget tåg. då kan vi gå

jag är för denna promenad ned till en badplats

mu!

vi har nån form av puttrande förkylning allihopa. inte blivit nå spring på några dagar. rastlös mor drog med hela familjen ut på plocka bär-promenad på förmiddagen innan det blev för varmt.

min typ av tricolore. tidigt med kantareller och blåbär i juni väl? nymogna till deras försvar

äta smultron på strå är knepigt men oemotståndligt

en bild som hade varit perfekt om det inte vore för att jag fallit för impulsen och målat blågula naglar med barnen utan att ha packat med nagellacksborttagning

igår var vi på en (för oss) ny loppis och stötte på en liten kökssoffa i rätt mått!!! min dröm att ha en kökssoffa!!! är uppfylld. nisses med vad det verkar. 150 spänn var den värd även om jag för första gången köpte en möbel noll procent baserat på estetik. men funtar på att klä sitsen i en trasmatta! kanske måla soffan i någon färg? kanske blir lite mindre ful?

nåt mer jag köpte var den här tröjan. ”vad tycker du? är den fin?” frågade jag henne. ”nej. den har hål i sig.” den kändes finare dock innan jag sett åhlenslappen i den.

team låta barnen sova mer än de borde på dagen om detta är vad jag får för det. mycket mysigt med ett mosigt barn som joinar sen och vill lägga pussel i skuggan av päronträdet.

buketten från förmiddagen i ny vas! för trettio spänn. vad jag fyndar. nisse fortfarande parkerad i nya kökssoffan.

kattens mjuka mage.

ja. vi fortsätter strutta runt i gräset i pappas tofflor/med bara tassar i morgon med men sen åker vi en sväng hem till stan innan sommaren fortsätter på andra platser.

puss och hej

jag har ställt klockan

snoozat till halvtid
det finns möjlighet till en stor upplevelse här
himlen över åkern kanske kommer vara rosa av soluppgång?
gräset blött mot mina fötter?
sverige vidare i fotbolls-vm?
jag väljer sömnen