jag har ställt klockan

snoozat till halvtid
det finns möjlighet till en stor upplevelse här
himlen över åkern kanske kommer vara rosa av soluppgång?
gräset blött mot mina fötter?
sverige vidare i fotbolls-vm?
jag väljer sömnen

bilder från en löptur när vi var i målerås i förra veckan

en spegelblank tjärn

den väldigt tyvärr nedbrunna handlarn

fin bild på vandrarhemmet (som johans förfäder på något vis drev en gång i tiden tror jag?!)

slutligen: ett motiv jag fotat ca varje sommar sen jag var sjutton. det är vid den sträckan på långrundan där grusvägen kantas av smultron ni vet. precis innan man ska vika av för man inte får fortsätta in i militärövningsområdet. skyltar som säger livsfara. så man svänger vänster

sommarlovstisdag

det enda jag visste om dagen när jag vaknade (kvart i sex av näsblod som inte var mitt) var att jag skulle ha ett jobbmöte klockan 9.

exempel på vad dagen kom att innehålla:
besöka en ny badstrand
delta i en femkamp
för första gången se min dotter rida käpphäst
för första gången se min pappa rida käpphäst
simma ut till en flytbrygga med pia
äta en äppelpaj
springa en kort runda (stanna och ta ett smultron i farten)